Returer på Secondhand.se

Har du ångrat dig, passade den inte eller är du inte nöjd med kvalitén på din vara? Här kan du se hur du gör en retur. Returkostnaden på 49 kr står du som köpare för. Ge oss gärna en kommentar om vad det var som blev fel, så att vi kan undvika det i fortsättningen. Vi vill att du ska bli nöjd!

Så här gör du en retur:

1. Gå in på secondhand.se/kundtjanst

2. Fyll i kontaktformuläret med namn och ordernummer. Skriv i meddelandefältet att du vill returnera dina varor.

3. Vi svarar på ditt meddelande inom två arbetsdagar med en retursedel för utskrift. Har du inte möjlighet att skriva ut en retursedel själv så postar vi den gärna till dig. Skriva detta i meddelandet till kundtjänst.

4. Packa ned varan omsorgsfullt så den inte kan gå sönder, packa gärna i originalemballaget som vi skickade till dig.

5. Förslut förpackningen och tejpa fast retursedeln.

6. Lämna in förpackningen på ditt närmaste Postnord-ombud.

 

Om fakturan vid en retur:

När vi mottagit din retur och kontrollerat den, så informeras Klarna som i sin tur justerar tillhörande faktura. När detta skett får du en bekräftelse via din e-post.

Har du redan betalt för produkterna du returnerar så kommer Klarna kontakta dig för din återbetalning.

Returnerar du endast en del av din beställning så kommer beloppet för produkterna du returnerar krediteras från fakturan så fort vi mottagit din retur. Dock så står du som köpare fortfarande för returkostnaden. När detta skett får du en bekräftelse från Klarna och du behöver sedan kontakta dom för att få en ny justerad faktura. Du kan antingen ringa Klarna på telefonnummer 08-120 120 10 eller enkelt logga in på Mitt Klarna på deras hemsida www.klarna.se

Lycka till!